FAQ - OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL
En billet koster 379,00 kr.
Nej, vi tilbyder ikke studierabat og pensionistrabat.
Ja, det er muligt at købe Early Bird billetter for 2023, men salget stoppede d. 6. juni 2022.
Hvis der er flere billetter til rådighed er det muligt at købe på dagen. Billetterne bliver ofte udsolgt før festivalen.
Nej, Rosé Festival Odense har en minimumsalder på 18 år. Gæster kan blive bedt om at fremvise gyldigt billed-ID ved indgangen.
Der bliver opstillet et billet- og infotelt ved indgangen. Her skal du vise din billet, hvorefter du får udleveret et armbånd, et program med stempelkort og dit helt eget personlige rosévinglas. Herefter er du klar til at bevæge dig igennem de 15 forskellige smagninger. Husk at dit stempelkort og glas er nødvendigt ved hver udstiller.
En billet indeholder 15 glas rosévin med 15 vinudstillere, dit eget originale Riedel “Vinum Extreme Rosé”-glas med indgraveret årstal og logo og efterfest med DJ.
Nej, det er ikke tilladt at dele en billet mellem flere personer. Ved indgangen får alle gæster udleveret et armbånd, som de skal tage på for at være på festivalpladsen. Alle skal have en billet for at få et armbånd.
Festivalpladsen åbner klokken 10:30 og lukker klokken 22:00. Første udskænkning af vin sker fra klokken 11 og sidste udskænkning er klokken 17 – herefter starter efterfesten. Der er adgang til festivalen hele dagen frem til klokken 22, så du behøver ikke nødvendigvis at komme fra åbningstidspunktet. Bemærk dog, at sidste mulighed for afhentning af stempelkort, armbånd og stempelkort er klokken 16, og sidste udskænkning fra jeres stempelkort er kl 17:00.
Når du ønsker en smagning fra en udstiller, skal du blot vise dit armbånd og få et stempel i dit stempelkort bag på dit program. På den måde kan du holde styr på, hvilke udstillere du mangler at smage. I det udleverede program har du også mulighed for at give de forskellige vine stjerner, så du nemt husker, hvilke vine der var de bedste. Husk derfor at medbringe en kuglepen eller lignende.
Nej, det er ikke tilladt at medbringe børn under 18 år. Alle gæster skal have et armbånd på og en minimumsalder på 18 år.
Hvis du er forhindret i at deltage, så er det muligt at give din billet til en anden eller sælge din billet til en anden, så længe de minimum er 18 år. Det er ikke muligt at få din billet refunderet.
Ja, det er tilladt at forlade festivalpladsen under festivalen. Alle med armbånd kan gå ind og ud af pladsen efter behov, men man skal fremvise gyldigt armbånd, når man vil ind igen.
Nej, det er ikke tilladt selv at medbringe mad- og drikkevarer. Der vil være flere mad- og drikkeboder rundt omkring på pladsen. Der vil også være alternativer for veganere, vegetarer og glutenallergikere.
Der tages kun imod MobilePay på dagen med undtagelse af enkelte madboder og vinudstillere, der tager imod betalingskort.
På festivalpladsen vil der være opsat en masse borde- og bænke sæt med plads til 8 personer. Du er velkommen til at tage f.eks. en festival stol eller tæppe med ind på området.
Der vil ikke være nogen garderobe på pladsen, du skal derfor selv have dine ting med rundt på pladsen.
Nej, det er ikke tilladt at tage hunde med.
Det er muligt at købe et nyt glas i vores informationstelt. Medbring dit ødelagte glas, da vi kun sælger erstatningsglas.
Vi har ikke mulighed for at udlevere et nyt program. Dit program er meget vigtig, og du skal derfor passe godt på den. På programmet får du krydset de vinudstillere af, som du har fået smagning fra, og du kan her se, hvem du mangler.
Tabte sager vil under festivalens forløb blive indsamlet i info-teltet. Efter festivalens bedes du venligst kontakte os på kontakt@rosevinfestival.dk til afhentning ved Filosofgangen 30, 5000 Odense C (Odense Aafart).
Kommer du i tog eller bus, skal du stå af på Odense Banegård Center, hvor der er knap 2 km. gang til Ansgar Anlæg. Du kan også tage bus 51, 52, 151 mod Assens og stå af ved Ansgar Kirke. Kommer du i bil, findes der parkeringsmuligheder på sidevejene til Søndre Boulevard.